Anasayfa Hakkımda Videolar Anlaşmalı Kurumlar    İletişim

Kemik Erimesi

Kemik Erimesi

Kemiğin Kırıldı mı?

Herkesin hayretle karşıladığı bir şeyi söyleyerek, soruya cevaplandırmaya başlayayım. 35 yaşınıza kadar, evet yanlış duymadınız 35 yaşına kadar kemik kütlenizi artırabilirsiniz.Eskiden anne-babalar,çocukların gelişme döneminde yetersiz kalsiyum alımından şikayetçiydiler ve çocuk 18 yaşına geldiğinde artık yapılacak bir şey kalmadığını  düşünüyorlardı.Kemik yapımı 35 yaşına kadar yıkımından daha hızlı olduğundan, kemiklerinizi güçlendirmek için hayli zamanınız  var.Kemik erimesinde  genetik sebepler her zamanki gibi işin içinde.Bunun dışında, ufak tefek ince yapılı,mavi gözlü,sarışın kişilerde daha yüksek oranda Osteoporoz’a yakalanma riski vardır. Alkol, sigara, kahvenin aşırı tüketimi, bazı ilaçlar (kortizon.vs.) kemik erimesini artırırlar.30-40 yaşları arasında günde 1000-1200 mg. Kalsiyuma ihtiyaç vardır.Bir bardak sütte 200-250 mg. Kalsiyum,bir kase yoğurta 250 mg. Kalsiyum olduğunu düşünürsek, her gün bir bardak süt,bir kase yoğurt,yeşil sebze yiyerek,yaklaşık 1000 mg kalsiyum alabilirz.Eğer kemik kütlemizi artırmak istiyorsak bunlara  ilaveten  500 mg Ca ek olarak almalıyız ve bu alımın en uygun saati de akşam saatleridir.
Kadınlarda menepoz döneminde yoğun kemik erimesi başlar,onun için bu dönemde tedavi planının dikkatli düzenlenmesi ileri yıllar için önemlidir.Erkeklerde genellikle ileri yaşlarda (65-70 yaş) osteoporoz görülür.Kadınlarda ilaç tedavisinin yanısıra egzersiz ve kas güçlendirme programları da büyük ölçüde kemik erimesinin ilerlemesini engeller.